Главная
Блог
Велосипедом на Говерлу взимку
Говерла 2.png

Велосипедом на Говерлу взимку

26 Февраля 2021
Marin
Поделиться

Велосипедом на Говерлу взимку

Роман Шутка - завзятий фанат крос-кантрійного та ендурного катання. За плечима в нього вже не один рік досвіду тренувань, інструкторства та подорожей горами України і Європи.

Новий 2021й рік для Романа почався з нових велосипедних викликів: подорожі зимовими Карпатами та, зокрема, на найвищу гору України - Говерлу.

Як виявилось, піднятись на Говерлу взимку - справа не з безпечних. Тому підготовка була вкрай відповідальною: укомплектувати велосипед, підібрати правильний одяг, моніторити погодні умови та взяти все найнеобхідніше на випадок форс-мажору.

Тож Роман ділиться власним досвідом, як максимально безпечно піднятись на Говерлу взимку з велосипедом та отримати безліч захоплюючих вражень від спуску.

МАРШРУТ

Старт відбувався з Козьмещика (с. Лазещина) - г. Говерла - фініш в Козьмещику. Це стандартний туристичний маршрут з жовтим маркуванням. Поїздка планувалась таким чином, щоб мати максимум часу протягом світлового дня (на випадок форс-мажору чи неочікувано повільного підйому). Через це вихід на маршрут був запланований на 06:00 ранку.

ПІДГОТОВКА

IMG_20210223_080357.jpg

Більше двох тижнів Роман вичікував комфортну та безпечну погоду, довелось збирати багато інформації про лавини/лавинонебезпечні ділянки та поведінку в зимових горах, спілкуватись з рятувальниками на рахунок актуального стану туристичних маршрутів. Під час підйому Роман був готовий розвернутись і відмовитись від підйому в будь-який момент, якщо б покриття стало небезпечним (лід/глибокий сніг) для подальшого підйому чи майбутнього спуску. До речі, заплановану тижнем раніше поїздку на Говерлу довелось відмінити за кілька годин до старту через різке погіршення погодних умов і попередження про 3-ій рівень лавинної небезпеки.

ПОГОДА

IMG_20210223_075854.jpg

Температура коливалась від -7°С вночі до +3°С вдень. На сонці навіть було до +15°С. Рухатись по маршруту було комфортно в віндстоперних велосипедних штанах, термобілизні та велосипедній джерсі. Тільки на самій вершині довелось одягти куртку з віндстопером.

Вітер був 2-4 км/год (фактично, штиль). Тільки о 12-ій дня на вершині почався досить сильний вітер, але вже на 200 метрів нижче все знову заспокоїлось.

Після полудня сніг почав трохи підтавати і їхалось вже не так комфортно, як на початку. Доводилось ще більше уваги приділяти стану натоптаної стежки.

ВЕЛОСИПЕД

IMG_20210223_112724.jpg

Для підйому Роман обрав Marin Rift Zone 3 - цей байк майже ідеальний для таких вилазок. Стокові покришки було змінено на комбінацію Schwalbe Nobby Nic та Schwalbe Racing Ralf для гарного зчеплення. В кількох місцях, де були сумніви, Роман робив тестові міні-спуски, щоб не було сюрпризів під час основного спуску з вершини.

Двопідвіс на такому маршруті значно спрощує життя і робить катання комфортним та більш безпечним.

По факту, підйом зайняв 5 годин (з багатьма зупинками для фото/відео), а спуск - в районі 01:40 (також з зупинками для зйомок).

На вершині Роман провів приблизно 1 годину, підкріпився печивом з чаєм, сфотографувався з усіма бажаючими і поспілкувався зі здивованими рятувальниками з Заросляка

Попереду на нього чекав довгоочікуваний спуск, заради якого, власне, і задумувався весь цей похід. Вниз Роман проїхав всю дистанцію від вершини до підніжжя і отримав незрівнянне задоволення

Проте, варто зазначити, що для таких спусків потрібні хороші технічні навички і чималий досвід їзди по снігу. Інакше травми майже гарантовані.

ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ

  1. Не їздити самому! Якщо ж сталось так, що ніхто з друзів не в змозі скласти Вам компанію, слід максимально ретельно підготуватись до можливих форс-мажорів.
  2. Зберегти в телефоні контактні номери рятувальників і, додатково, записати їх на папері на випадок, якщо розрядиться телефон.
  3. Зареєструватись у рятувальників з вказанням своїх контактних даних, нитки запланованого маршруту, контактів близьких та часу очікуваного повернення з маршруту. Після вказаного часу рятувальники повинні розуміти, що щось пішло не за планом.
  4. Повідомити близьких і друзів про свої плани і скинути їм всі ті ж дані, що й рятувальникам (+ запланований трек).
  5. Бути готовим провести мінімум дві доби в горах у випадку форс-мажору (різка зміна погоди, травма, заблудився і т.п.). Запасний теплий одяг, їжа, світло, термо-одіяло і пальник беруться саме для таких випадків.
  6. Періодичний зв'язок з рятувальниками та рідними для апдейту свого статусу ("все ок, вже на вершині", "починаю спуск", "все ок, але не вкладаюсь в зазначений час фінішу на стільки-то часу" і т.п.).
  7. Під час подолання маршруту бути максимально уважним і обережним та не ризикувати.
  8. Павербанк для підзарядки повинен бути максимально близько до тіла, щоб залишатись в теплі. Ідеальний варіант - поясна сумка під одягом. Це ж стосується і телефону. В ідеалі, мати запасний кнопочний телефон, який тримає заряд тиждень-два і не так "боїться" холоду, як смартфон.
  9. Вивчити особливості місцевого рельєфу та розташування лавинонебезпечних ділянок. Дізнатись, які маршрути є максимально популярними в зимовий період, щоб збільшити шанси рухатись по добре натоптаних стежках та швидше отримати допомогу у випадку травми.
  10. Мати при собі похідну аптечку, еластичні бинти та іммобілізаційну шину на випадок травми/перелому.
  11. Після успішного завершення маршруту, відмітитись в рятувальників.

Сподіваємось, така мандрівка надихне вас на нові маршрути, ідеї та катання навіть взимку. Адже правильно підібраний одяг, велосипед та екіпірування зроблять вашу мандрівку комфортною та незабутньою. І завжди пам’ятайте, безпека - на першому місці :)

Слідкуйте за пригодами Романа на Facebook або Instagram

footer logo
copyright © 2021 all rights reserved
Следите за нами: