Осіння погода мінлива. Часто ранкове сонце змінюється мрякою або затяжною зливою. Подібна мінливість здатна залишити велосипедистів без прогулянок чи тривалих поїздок. Однак їзда в дощову погоду може приносити задоволення і бути безпечною для всіх учасників руху. Необхідно лише відповідально підійти до вибору екіпірування та врахувати основні моменти.
Можна, але все залежить від вашої особистої підготовки, передбачуваного маршруту та велосипеда.
Під час підготовки байка не забудьте про встановлення крил. Існує безліч видів та модифікацій: переконайтеся, що вибрана модель підходить під параметри вашого велосипеда.
Крила мають не так естетичне, як практичне значення: захищають спину від води та бруду, що летять із заднього колеса, та обличчя від бризок з переднього колеса, підхоплених зустрічним вітром. Та й у груповій покатушці товариші, які сидять на колесі, будуть вам вдячні.
Одна з небезпек, що чатують на велосипедиста під час поїздки в дощ — якість дорожнього покриття. Вода перетворює асфальт практично на ковзанку, а залишки олії, мазуту та різних відходів на поверхні істотно ускладнюють пересування. У таких випадках рекомендується дотримуватися таких порад:
Не забувайте і про особливості гальмування у дощову погоду. Колодки та гальмівна поверхня ротора (обода) покривається сумішшю з піску, бруду та води, що значно збільшує гальмівний шлях. Тому варто знизити швидкісний режим, заздалегідь гальмувати і намагатися передбачати дорожню обстановку. До речі, дискові гальма працюють ефективніше в таких умовах, оскільки ротор, на відміну від обода, знаходиться набагато вище дорожнього полотна, і менше забруднюється. Але незалежно від типу гальма, часта їзда в таких умовах зменшує термін служби компонентів, тому слідкуйте за їхнім станом та вчасно очищайте та обслуговуйте.
Якщо ви плануєте пересуватися в нічний час доби, заздалегідь подбайте про встановлення яскравого, вологозахищеного переднього ліхтаря та задньої блимавки. Важливо, щоб усі учасники дорожнього руху могли помітити вас здалеку. Додатково рекомендується одягати одяг зі світловідбиваючими елементами. Відмінним варіантом буде Куртка Pride Adventure, яка зроблена повністю зі спеціальної світловідбивної та водовідштовхувальної тканини.
При виборі екіпірування варто орієнтуватися виключно на особистий комфорт. Ніщо не може його так сильно порушити, як перегрів та зайве намокання.
Дуже важливо підібрати той одяг, який зможе не тільки ефективно відводити вологу, а й захищати від вітру та дощу. У разі короткочасних поїздок достатньо використовувати непромокну накидку або прозорий дощовик Pride Fun, а для більш тривалих подорожей знадобляться :
Подібний підхід забезпечує комфортну температуру тіла та запобігає переохолодженню. Пам'ятайте, що при їзді на велосипеді тіло починає активно пітніти, а коли ви зупиняєтеся, мокрий одяг дуже швидко охолоджується. Тому важливо зберегти сухість одягу не лише зовні, а й усередині. Для цього найкраще вибирати речі, які добре вентилюються або виготовлені з мембранної тканини.
Правильне оснащення допоможе запобігти ризику забруднення самого велосипедиста та захистити оточуючих від бризок води та бруду. Як не дивно, крила і навіть невеликі бризковики здатні запобігти поломці і самому велосипеду (наприклад від попадання піску в амортизатор, вилку, підсідел та рульову колонку). Подібне екіпірування просто необхідне для тих, хто звик періодично пересуватися в дощову погоду.
При покупці варто орієнтуватися на такі моменти:
Ключове правило - проводьте очищення відразу після прибуття додому. В іншому випадку бруд засохне на поверхні рами та деталей, що значно ускладнює очищення. А ось щоб полегшити очищення, є невелика хитрість: до того, як зайдете додому, можна прибрати великі шматки землі з покришок гілкою і збити бруд із гальм і трансмісії водою з фляги.
Для повноцінного та якісного миття велосипеда найкраще використовувати спеціальні шампуні та засоби для чищення, наприклад Finish Line. Існують навіть поліролі для велосипеда, щоб байк набув первозданного вигляду. Під час миття не варто використовувати великий напір, а так само не потрібно спрямовувати струмінь прямо в підшипники, інакше можна забити весь бруд під пильовики. Краще поливати натиском як із садового шланга, попутно використовуючи щітки для важкодоступних місць.
Особливу увагу варто приділити ланцюгу, який у дощову погоду страждає найбільше. Як тільки очистите раму та колеса від основного шару бруду, рекомендуємо використовувати очисники ланцюга.
>Після очищення не забудьте нанести спеціальне мастило, а якщо ви плануєте кататися під час сезону дощів, рекомендуємо використовувати мастила для вологих погодних умов.